IT bez starostí

Negativní zkušenost s autoservisem Autíčka Liška

Někdy v roce 2014 se mi stala taková zajímavá příhoda. Jezdil jsem se svým Focusem (Ford) do autoservisu Autíčka LiškaPostel Tarva z Ikea, kteří původně sídlili na Slovanech v Papírnické ulici vedle Billy. Dnes je najdete v Bendově ulici na Jižním předměstí. Prý Pohodový Plzeňský autoservis, ne tak docela.

Dlouhodobě jsem s nimi totiž měl problém, na autě neustále opravovali jednu závadu a to houpání otáček.  V červnu 2013 jsem zde měl auto na velkém servisu (rozvody, vodní pumpa, všechny filtry apod.). Jenže po servisu začaly v autě houpat otáčky na volnoběhu. Tedy závada až po servisu. Při zastavení vyskočily až na 2500 ot/min a pak spadly klidně až na 500 ot/min a občas motor dokonce zhasnul. Pokud to motor ustál, tak na volnoběhu houpaly právě v tom intervalu 500-2500 ot/min.

Zajel jsem tedy do servisu znovu a začal takový nekonečný kolotoč výměn dílů a zkoušení najít příčinu. Jelikož to trvalo opravdu dlouho, stálo to desítky tisíc korun a stále se nic nedělo, rozhodl jsem se o svou nespokojenost podělit mezi přáteli na FB a získat tak nějaké doporučení na lepší autoservis od přátel. Jaké ale bylo mé překvapení, když jsem při vyzvedávání auta v autoservisu Autíčka Liška byl konfrontován právě s tímto mým textem, ke kterému neměli možnost se dostat, nebyl veřejný. Nejdřív jsem nechápal. Pak mi docvaklo, že jeden z FB přátel je vlastně majitel firmy, která pro autoservisu Autíčka Liška dělá webové stránky a asi se stará o jejich dobré jméno. Vzal tedy můj příspěvek a do autoservisu jej poslal.  Zároveň to byl člověk, který mě k nim původně doporučil. Jak je vidět, ne vždy je doporučení od přátel dobré, především,  pokud jsou v tom jiné zájmy.

Změna autoservisu

Na autoservisu Autíčka Liška mi vadilo hlavně to, že vyměnili už skoro půlku motoru a houpání otáček to stále nevyřešilo. Každá návštěva servisu vypadala tak, že samozřejmě vědí, čím to je a že stačí vyměnit tohle čidlo, při další návštěvě zase tenhle ventil. A tak to šlo dál, až chtěli vyměnit Lambda sondu a to už byla poslední kapka. Vydal jsem se tedy do jiného servisu.

Jaké bylo mé překvapení, když nový autoservis závadu vyřešil. A důvod? Špatně udělané rozvody z autoservisu Autíčka Liška, konkrétně o zub posunutý řemen, kvůli čemuž nešli správně vačky, jak měly jít. Řídící jednotka pak byla zmatená a snažila se vyrovnávat chybné parametry. Plus se vyměnila podtlaková hadice sání, která byla už jako žvýkačka (pozn. autora: tento popis je laický).

Dost podivné je, že v autoservisu Autíčka Liška jsem byl celkem 6x, z toho na faktuře jsou 4 různé názvy firmy a nikdy tam není uvedena provozovna, do které jsem jezdil. Doporučuji si pečlivě kontrolovat faktury a to, co Vám technik říká, já (bohužel) zpětně narazil na několik nesrovnalostí.

Jedna drobnost:

  • 13.6.2013 – vyměněna Tyčka stabilizátoru, přední levá – za rok klepalo i pravé přední kolo a servis to neřešil, prý to klepe vzadu, v novém servisu vyměnili pravou tyčku, prý by se stejně měly měnit obě najednou

A začínáme řešit houpání otáček:

  • 26.07.2013 – údajně vyměněn Ventil volnoběhu – nebyl ale vyměněn, nebo rozhodně ne za nový (byl hodně jetý, když jsme na něj koukali cca po půl roce)
  • 23.03.2014 – nyní skutečně vyměněn Ventil volnoběhu, ovšem naúčtované na fakturách byly oba dva, tedy servis mě OKRADL (po více jak roce provozu ventil stále září novotou, jen další důkaz, že poprvé měněn nebyl)
  • 26.07.2013 – výměna Snímače škrticí klapky, prý to vyřeší houpání otáček, opět nic
  • 09.08.2013 – výměna Čidla tlaku v sání a převážení náplně v klimatizaci a plnění klimatizace, protože motor je prý zatížen vysokým tlakem v klimatizaci, opět nic
  • 26.03.2014 – s výměnou spojky se vyměnil tedy Ventil volnoběhu (viz výše), 2 zapalovací svíčky,  zapalovací kabely – přestože mi bylo prezentováno, kolik desítek km svíčky vydrží, byly měněny už po 8 200 km
  • 01.09.2014 – tekl olej z převodovky po výměně spojky, vyměnil se simerin polosy za 151 Kč, prý teče poměrně často, nevím, proč se tedy nevyměnil rovnou při výměně spojky

Podivné chování autoservisu

Dne 1.9.2014 byla i poslední návštěva tohoto autoservisu, kde jsem jako zákazník musel vysvětlovat, proč jsem s nimi nespokojen a proč si to neopravím sám, když jsem tak chytrý a opravě auta tak dobře rozumím. To byla reakce na můj FB příspěvek, kde jsem zmínil něco v tom smyslu, že autoservis neví, co s mým autem, jen tam zkouší měnit díly, zbytečně plnili znovu klimatizaci apod. A zatím si stojím tedy do dnes.

Navíc jsem při procházení faktur narazil na nesrovnalost s 2x naúčtovaným Ventilem volnoběhu za 2791 Kč. Na to se ihned pan Liška zklidnil, přestal mě osočovat a odcházel od tématu s tím, že to tedy necháme být a že nemusím platit poslední servis, kdy jsem reklamoval po výměně spojky tečení oleje z převodovky. Prý to na reklamaci není, protože se musel vyměnit špatný simerin poloosy. Nevím, proč se taková věc za 151 Kč nevyměnila preventivně hned, když podle něj samotného se to stává často. Odpustil mi tedy nakonec fakturu za 1133 Kč. Přesto mi vznikla škoda odhadem 6 600 - 9 000 Kč za práci a materiál.

Tady musím říct, že jednak se můj příspěvek do autoservisu přes třetí osobu dostat neměl, ale stalo se. V tom případě si myslím, že by stejně servis neměl osočovat zákazníka za jeho názor, ale měl by předvést, že je dobrým servisem a se zákazníkem věc v klidu vyřešit. To se tady nestalo. Navíc tento autoservis má celkově problém s komunikací se zákazníkem. Pokaždé, když mi řekli, že mi nějaký den dopoledne zavolají, jak to s autem vypadá nebo zda je hotovo, nestalo se tak a volal jsem vždy já během odpoledne. Většinou mi řekli: „Jo, to už máte opravené, se můžete stavit. My jsme Vám nevolali?“

Nespokojen nejsem asi jen já

Celkovou nespokojenost s tímto servisem má víc lidí, kteří sem jezdili. A aby to nebylo, že si něco vymýšlím, můžete se podívat i na některé recenze:

Podle mě to je veliká škoda, že servis vede člověk, který jej vede. Problém je hlavně v nepořádku a jeho aroganci, tvrdí, jak dělal přímo v servisu Ford a tak tomu přeci nejvíc rozumí. Přitom kdyby byly na samém začátku dobře udělané rozvody, pravděpodobně bych na 2x započtený ventil ani nepřišel, negativních recenzí bych si nevšiml a do servisu jezdil dodnes. Jak mi řekl technik z jiného servisu, rozvody se dají odbýt tím, že se nesundá vše a rozvody se tam nějak nasadí. To se asi stalo i tady.

A pokud si lidé v servisu Autíčka Liška budou případně stěžovat, že neměli možnost se k uvedenému tématu vyjádřit, tak vězte, že měli. Konkrétně 2.9.2014 ode mě obdrželi souhrnný text, ke kterému se do dnešního dne nevyjádřili.

 

Komentáře

Dobrý den. S tímto servisem jsem měl bohužel také problém. Nechal jsem si v autickaliska udělat na doporučení kolegy servisní prohlídku bmw E90 2009. (výměna oleje, filtrů) a dotáhnout ruční brzdu. Při předávání v pátek jsem byl obeznámen, že mi navíc byli vyčistěny brzdy. Už při odjíždění ze servisu jsem slyšel jak něco zezadu drhne. Zavolal jsem panu Liškovi.. prý se to stává a "ojede se to". Kamarád servisák se s autem ještě ten večer projel a hned řekl, že pravděpodobně špatně nandali brzdové destičky při čistění a že je třeba to znovu rozebrat. V pondělí jsem zajel do autíčkališka na reklamaci.

Auto převzali a za cca 2 hodiny mi volali, že na mém autě údajně pracovali nějaký učeň. (toto je celkem zajímavé tvrzení, protože zaměstnanci servisu říkali, že na autě pracoval sám pan Liška) Učeň prý udělal chybu. (prý to není ani mechanik ale studuje nějakou střední školu a servis aut ho prý baví. Nechápu proč mi tuto informaci pan Liška osobně sděloval. V tu chvíli jsem si říkal proč doprdele opravuje mé auto nějakej kluk a ne člověk, který se tím živí) Byly poškozené kotouče a je nutná jejich výměna za nové. Toto servis udělal bezplatně. Tento přístup mě velmi překvapil. Říkal jsem si, že firma je férová a dokáže uznat svou chybu.

Nyní 26.5.2016 po dvou měsících potřebuji vyměnit vlnovec. Zavolal jsem tedy pana Lišku. Který mi sdělil, že si mě pamatuje a že moje bmw servisovat nebude. Prý jsem si při posledním servisu nechal o víkendu kontrolovat auto u někoho jiného a ten udájně přetáhl matice na kolech, když sundavali kola a kontrolovali jejich "zmrvenou" práci. (k tomuto nikdy nedošlo a nechápu jak to souvisí s mojim požadavkem na servis výfuku).

Toto chování opravdu mluví za vše. Můj názor je, že servis nechce mít zákazníka, který je schopný si jejich práci zkontrolovat a případně reklamovat.

Dobrý den, děkuji za komentář. Jak je vidět, přístup servisu se nezměnil. Asi ještě přidám aktualizaci článku časem. Ozvali se mi další lidi s negativní zkušeností. Já sám měl od nich špatně udělané rozvody, mám problém s novou spojkou, kterou mi jiný servis bude opravovat po nich a ještě je tam pár nesrovnalostí, které zatím nemám potvrzené. Zajímavé je, že mi v autoservisu Liška pár věcí udělali dobře, většinou jde o věci, které dělal bratr pana Lišky. To, kde mi řekli, že dělal přímo pan Liška, to vše bylo víceméně špatně. Neberte to jako doporučení, ale můžete zkusit Autoservis K&L v ulici Kovářská 368/11. Dá se říct, že to je poblíž. Oba automechanici dělali v Autíčka Liška, ale odešli a založili si svůj servis, protože tam měli nějaké spory. Kdyby jste je náhodou zkusil, tak dejte vědět, zajímalo by mě, zda to u nich funguje.