IT bez starostí

Recenze kočárku Camarelo Eos

Najít vybavený sportovní kočárek dnes není zas tak jednoduché. Na trhu jsme našli pouze jeden takový, který splňoval všechny naše požadavky a jeden, který by připadal ještě v úvahu. Roli samozřejmě hrála i cena. Za sportovní kočárek jsme chtěli dát maximálně 5 000 Kč.

Volba padla nakonec na model Camarelo EOS.

Původní požadavky a jejich splnění

  • nastavitelná výška rukojeti Ano
  • snadné a rychlé složení, skladnost při převážení autem Ano - lze lehce sundat kola a ještě více ušetřit místo
  • nastavitelná zádová opěrka do více poloh Ano - 4 polohy
  • zcela položitelná zádová opěrka, když dítě usne a aby plocha byla dostatečně dlouhá Ano - délka 88 cm
  • 5 bodový bezpečnostní pás Ano
  • aby byl kočárek co nejlehčí Ne - 7 kg, 11 kg včetně kol, ale sportovní kočárek lehčí prostě asi není
  • košík na věci a nákupy do 5 kg Ano
  • polohovatelná podnožka Ano
  • větší nafukovací kola do terénu Ano"" - 8" přední a 11" zadní kola
  • odpružení kol do terénu Ano
  • jednoduše ovládatelná brzda Ano - Easy stop, jednou nohou v jednom bodě
  • okénko ve stříšce Ano
  • cena do 5 000 Kč Ano

Výrobce Camarelo

Bohužel o modelu Camarelo Eos se toho na internetu moc nedovíte a ani recenzí není mnoho. Respektive celkově se toho nedá o značce Camarelo moc zjistit. Jediné, na co narazíte je obchod www.bambino-kocarky.czOdkaz na externí web, který má na Heurece kladná hodnocení a obchod Kočárky- Kladno (Update: firma již zanikla), který dle recenzí nelze doporučit a vypadá problémově.

Výrobce Camarelo je z Polska, ale jak se zdá, stydí se za to. Hledal jsem, zda tento výrobce měl nějaký špatný model kočárku a našel jsem jen Camarelo Q10, kdy 14.01.2012 ohlásil dTest riziko úrazu nebo zranění: "Nebezpečí: Výrobek nevyhověl požadavkům na bezpečnost z důvodů přístupných mezer, které jsou v dosahu dítěte, takže může dojít k poranění prstů." dostupné zdeOdkaz na externí web. Dnešní kočárky by takovou vadu dle nových norem už mít neměli.

Přímo na polské stránky výrobce se normálně nedostanete. Web www.camarelo.plOdkaz na externí web je přesměrován na www.camarelo.czOdkaz na externí web, který patří již zmíněnému obchodu www.bambino-kocarky.czOdkaz na externí web . Zde ale o modelu Camarelo Eos není ani zmínka. Stejně tak je přesměrovaná doména www.camarelo.comOdkaz na externí web.

Pokud si polské stránky chcete prohlédnout, mrkněte na www.camarelo.plOdkaz na externí web.

V Polsku stojí kočárek cca 549 - 579 zl, tedy při dnešním kurzu asi 3640 - 3840 Kč. V ČR stojí kočárek 4490 Kč, tedy o 650 - 850 Kč více. V této ceně je ale započítáno i poštovné (odhadem 100-150 Kč) a jako dárek i osuška v ceně 200 Kč, 2 roky záruka a komunikace v češtině :).

I přes nedůvěru v polské výrobky jsme se rozhodli kočárek objednat. Hlavně kvůli výbavě a přijatelné ceně (ve srovnání s adekvátními kočárky).

Koupě Camarelo Eos

Kočárek měl být k dispozici do 14 dní. Což je na e-shop celkem dost dlouhá doba. Nakonec nám přišel už po týdnu. Bohužel dorazil od výrobce se 4 zadními koly místo 2x přední a 2x zadní. Dodání Českou poštou bylo perfektní jako vždy v naší lokalitě (paní přijela pošťáckým autem a donesla ho až do bytu).

Obchod pak za týden sehnal a odeslal správná přední kola. Bohužel DPD zklamalo. Přišla SMS v 9 dopoledne, že balík bude dodán mezi 8-11. Do 13 hodin nic a pak po telefonátu jsem zjistil, že balík je v autě, které nejede vůbec přes nás a přivezou ho další den. Domluvil jsem se přímo s chudákem řidičem, že až pojede domu, tak to přes nás vezme po 18 večer.

Celková doba dodání tedy byla 12 dní.

Níže se můžete podívat na produktové video kočárku od Dětské kočíky Bambino (ve slovenštině).

První momenty s kočárkem

Byly pozitivní, protože splňoval všechny naše podmínky. V zelené barvě byl hezčí než na fotografii v e-shopu. Dorazil včetně měkké redukční vložky a nánožníku. Celkem rychle nám šlo ho složit. O něco horší je nastavení bezpečnostního pásu. Jde těžce nebo skoro vůbec a navíc se pásky velmi snadno vysunou z přezky a pak se musí pracně vracet zpět. Chybí jim totiž pořádné zakončení. Zatím jsme to tak nechali, ale bude lepší si ten konec ručně zapošít.

Jízdní vlastnosti

Verče se v kočárku sedí dobře. Buď sedí se zádovou opěrkou kolmo na sedačku (nejvyšší 4. poloha), kdy je nejvíc živá a ráda kouká po okolí. V mírném záklonu (3. poloha) si naopak může hovět se stále dobrým rozhledem. 2. polohu nepoužíváme. A pokud usne, položí se opěrka do roviny. Tedy kočárek je opravdu skvělý i pro spaní.

Nastavitelný podnožník je taky perfektní věc, jeho srovnáním do roviny se prodlouží plocha pro spící dítě. Při sedu se pak naopak sklopí. Co se týká stříšky, pohybuje se s ní snadno a díky vestavěnému okénku neustále vidíte na dítě (i když pouze ze shora a spíše zezadu).

Nastavitelná rukojeť mi přišla jako samozřejmost. Přesto spousta kočárků ji nemá a podle mě je to špatně. Každý je jinak vysoký a jízdní komfort musí být i pro dospělého, který s kočárkem jezdí. O bezpečnostních pásech jsem se zmiňoval. Jejich ovládání je hodně nešikovné a jde ztěžka. Na druhou stranu, pokud si je jednou pořádně nastavíte, tak se s nimi moc nehýbe. Pouze pokud se dítě položí do roviny, je potřeba ho buď rozepnout, nebo povolit pás mezi nožičkama.

Praktický je i košík na nákup. Je dostatečně veliký s nosností 5 kg, což nám stačí. U kočárku je držák na pití po pravé straně rukojeti. Já jej využívám i na odkládání mobilu při geocachingu.

Zatím dobrá se zdají být i kola. Zadní jsou opravdu veliká a nemají problém ani s horším terénem v podobě děr, kamenů, kořenů, obrubníku apod. Odpružení mi přišlo dost měkké, pokud se ale podíváte na nápravu ze spod od země, najdete tu packu pro větší tuhost pružin. Do terénu i s plně naloženým kočárkem je to tak perfektní. Přední kola jsou otočná, což se hodí do města, na nákupy, do stísněných prostor, mezi lidi. V terénu je lepší je zaaretovat (ano, lze je aretovat), protože mají tendenci se na hrbolech a výmolech různě protáčet a kočárek se pak na překážce zarazí (kolečko není rovně, ale jde do boku vůči překážce).

Kola jsou nafukovací s celoplastovým prostředkem. Zatím jsme najezdili tak 40 km a to dost i po lesních cestách a staveništích ve městě. Plně naložený kočárek má cca 9 kg dítě, 5 kg košík a ještě 4 kg taška, tedy 18 kg. I přes jízdu terénem se kolům zatím nic nestalo. Jedinou výtku mám k jejich nafukování. Není zde místo pro nasazení šlahounu pumpičky a ventilek se musí hodně vytlačit do boku. Ventilek má svůj konec skoro až u středu kolečka.

Ventilek kola kočárku

Horší to ale bylo se závadami, které se hned v prvních dnech začaly projevovat.

Zjištěné vady

V terénu se začaly projevovat různé vady. Většinu z nich jsme si postupně opravili.

1. Ostré neodřezky na kloubu stříšky

Na obou dvou kloubech stříšky jsou ostré výčnělky. Oba jsou v přímém dosahu dítěte a já osobně jsem se o ně pořezal. Stačí je nožem opatrně odříznout.

Ostrá hranaOstrá hrana

2. Uvolňování šroubů

Jak je vidět na videu, po 3 dnech se uvolnila matka šroubu na kloubu stříšky. Šroub pak po chvíli taky vypadne a hlavně vypadne plastová krytka s ozubením, která je potřebná pro správnou funkci kloubu. Snadno se tak ztratí. Rozhodně zkontrolujte všechny šrouby a matičky na kočárku a dotáhněte je (na kloubu ne zas moc, jinak kloub ztratí svou funkci). Doporučuji matičky pojmenované jako "Matice samojistná šestihranná" (matice s gumou).

3. Špatná aretace kočárku

Na videu je vidět, že složený kočárek nelze zaaretovat ve složené poloze. Pásek chce trochu přiohnout směrem ke konstrukci, ale opravdu opatrně. Pásek je z nějakého levného neforemného plastu a může Vám prasknout. Lepší je kočárek složit, zacvaknout pásek, držet jej přitažený ke konstrukci a kočárkem pohnout směrem do rozložení, aby se pásek zarazil do čudlíku. A okamžitě ho přenést.

4. Nefunkční kloub podnožky

Zde se jedná o vadu asi konkrétního kusu. Pro sklopení podnožky jsou přímo v kloubech tlačítka. Z pravé strany ho lze zmáčknout, z levé strany ne (pohled zepředu). Podnožku nelze snadno sklopit, drhne na levé straně. Pravé je OK.

Dostal jsem nové klouby podnožky. Jejich výměna ale není moc snadná, protože se musí vytáhnout šroub, který je pro svůj účel nevhodný, byl celý zohýbaný a špatně se vysouval. Je vidět na fotografii.

5. Špatně namontované přední kolečko

Všechna kola mají na plášti naznačený směr, ve kterém se mají otáčet. Nevím, zda to zrovna u kočárku má zásadní význam, ale jedno z předních kol bylo obráceně. Pravděpodobně se zde rozlišuje při balení levé a pravé a nám byla zaslána obě kola levá. Stačí pouze rozebrat střed, kolo vyjmout, otočit a opět sešroubovat.

Přední kola kočárku

6. Vyvykláná zadní kola od výroby

Zadní kola nesedí ve svém uložení nijak zvlášť dobře. Zatím se zdá, že se to nezhoršuje, ale jsou od začátku "vyviklaná". Viz video. Při jízdě jdou kolečka na kočárku do písmene A.

7. Není pořádný návod

Ke kočárku je pouze malý černobílý papír, na kterém není nic poznat. Na to, jak se kočárek skládá a obsluhuje, musíte prostě přijít sami. Pozor si pak dejte při skládání s nasazeným držákem pití. Ten se musí pokaždé sundat, jinak se zkříží s koly a jeho uchycení se zničí a utrhne. To se v návodu ale nedovíte.

Reklamace

Obchod Bambino kočárky se k prvnímu problému se záměnou kol postavil víc než dobře. Okamžitě volali a nabídli zaslání správných kol výměnným balíkem. Poštovné na jejich náklady. Výměna proběhla v pořádku.

Další reklamace se týkala aretace složeného kočárku a následně pak ještě podnožky. Tady odpověď trvala 6 dní na aretaci a 4 dny na podnožku. Původně nabídli výměnu celého kočárku, pak ale své rozhodnutí zrušili a nabídli jeho opravu (neprošlo by u výrobce). Většinu vad jsme si opravili už sami a navíc se nám nechtělo posílat kočárek na týden pryč. Takže domluva na zaslání pouze náhradního kloubu podnožky. Ten se ale poštou někde zatoulal a jeho dodání tak trvalo celých 7 pracovních dní. Navíc balíček přišel celý potrhaný a klouby se z něj vysypaly, takže to museli někde po cestě zabalit do fólie.

Kloub se vyměňuje celkem snadno. Drží na dvou šroubech. Vyměnili jsme nakonec oba. Protože i ten co se nám zdál funkční, tak byl kvalitou horší, než nově zaslaný. Navíc jsme jako dárek dostali navíc deku. Obchod Bambino kočárky tedy mohu doporučit. Zdá se, že se jedná o rodinný obchod, který je psán na pana Sekyru a veškerou administrativu vyřizuje paní Sekyrová. Pokaždé, když jsme spolu mluvili po telefonu, bylo jednání přívětivé a všechny problémy (které však vidím na straně výrobce) jsme spolu vyřešili.

Závěr

Celkově jsme nakonec s kočárkem jakž takž spokojeni. Nikdo neví, kolik toho vydrží, ale momentálně splňuje všechna kritéria a navíc se s ním i v něm dobře jezdí. Přestože je na něm znát polská "kvalita".

Update 04/2017: Kočárek máme téměř 3 roky a i když jsme to nečekali, jezdí v něm již druhé dítě a kočárek je stále v plně funkčním a bezproblémovém stavu, přestože občas sveze obě děti naráz.